Gwyneth Paltrow není jen herečka, ale také podnikatelka. Často diskutuje o svém přístupu k zaměstnancům
Gwyneth Paltrow, herečka ověnčená Oscarem, mládí strávila v Hollywoodu. Profesní život ji však nakonec zavedl trochu jiným směrem. V roce 2008 založila vlastní společnost Goop, která se zabývá wellness a životním stylem. Paltrow se projevuje jako chápavá zaměstnavatelka a snaží se svým podřízeným zajištovat co nejlepší pracovní podmínky. Zaměstnancům poskytuje tři týdny dovolené každý rok a myslí si, že ostatní americké společnosti by měly udělat totéž.
„Dlouho jsem žila v Londýně jako expat a myslím, že jednou z věcí, které jsem na Evropanech opravdu obdivovala, je to, že si opravdu váží kvality života a času s lidmi, které milují,“ řekla během summitu menších podnikatelů.
Paltrow nejprve podnik založila v Anglii a až později otevřela další pobočku v Americe. Chtěla však zachovat stejný model, který v Londýně zavedla. „Všimla jsem si rozdílu mezi tím, být v New Yorku a být zpátky v Londýně. A když jsem založila společnost a začala jsem najímat lidi, vždy jsem v srpnu na dva týdny firmu uzavřela," dodala.
„Na začátku, jakmile jsem získala peníze, mi říkali: ‚Co budeš dělat?' Bojovala jsem za to a řekla jsem: ,Zaprvé, buďme upřímní, v srpnu jsou všichni na dovolené nebo lidé nasazují pomalejší tempo. Lidé stejně nejedou naplno,“ řekla.
Paltrow argumentovala, že pokud má volno jen jeden člověk, stejně pořád myslí na práci a co se tam děje. „Víte, jak to je. Když si vezmete pár dní volna, děláte si starosti a kontrolujete svůj telefon a e-mail. A takhle má každý dva týdny volna. Děláme to i o Vánocích. Jsou to opravdu tři týdny, kdy mají všichni volno ve stejnou dobu,“ řekla.
Paltrow dále uvedla, že její prázdninová politika „poskytuje lidem ten luxus strávený s jejich rodinami a nemusí se bát, že jim něco chybí“. Řekla, že je to pro ni "opravdu důležité" a dodala: „Opravdu bych si přála, aby se více amerických společností zavřelo a nechalo všechny odpočívat."
Přestože podnik zaštítila svým slavným jménem, nebyl to důvod jejího úspěchu. Aby dokázala konkurovat větším značkám a mohla se prosadit, řídila se jedním faktem – řekla, že vše spočívá ve vytvoření produktu, kterému věříte. Herečka si navíc myslí, že wellness průmysl bude „více a více personalizovaný“, především v dnešní hektické době.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Je až k podivu, jak Paltrow stíhá vyvažovat svůj rušný život. Ačkoliv je neustále na cestách, snaží se trávit co nejvíce času se svou rodinou. „Zjistila jsem, že nejsem vyrovnaná, ale snažím se dělat jednu věc po druhé," řekla. „A pokud jsem jednou věci až moc zaujatá, snažím se zvolnit a rozvrhuji si čas rovnoměrněji."
Součástí jejího osobního i profesního růstu je příjímání rad od ostatních. „Aktivně jsem vyhledávala rady a dělám to dodnes," řekla. „Myslím, že se učím celý život. Co je pro mě opravdu důležité, je moje pokora. Vím, že nevím, a nestydím se klást otázky ohledně toho, co neumím nebo o tom nic nevím."
Jako herečka o podnikání nevěděla téměř nic. Šla si však za svým snem a neváhala požádat o pomoc někoho jiného, když si nevěděla rady.
„Přišla jsem ze světa zábavy a založila jsem e-commerce společnost. Neměla jsem ponětí, o čem lidé mluví. Během různých schůzek jsem na telefonu pod stolem všechno neznámé googlila," řekl Paltrow. „Nakonec jsem si řekla: ,To je šílené. Prostě se zeptám. Když něco nevím, zeptám se. A slíbila jsem si, že nikdy nebudu vypadat hloupě, když se zeptám."
Psali jsme také: Nicole Kidman a Keith Urban plánují obnovit manželské sliby, a dokonce chtějí adoptovat třetí dítě
Autorský článek, další zdroje: people.com, Instagram